A digitális óra nem ketyeg

Évente 2x is jól fenékbe rúgjuk a biológiai óránknak. Igaz, nem önszántunkból.

Már nem is számolom, hanyadik óra-átállítási akción vagyunk túl, és még mindig csak azt mondhatjuk, hogy reményeink szerint, már nem tart sokáig ez a kényszerű önsanyargatás.

2 éve már megszavazta az Európai Parlament, hogy a 2 óra=2 órával és a 3 óra=3 órával.
Tudom, az EP-nek most nem az időszámítás véglegesítése az 1. számú gondja.
Szerencsére a káoszelméletüket is szélnek eresztették, miszerint minden ország maga döntse el, milyen időszámítást alkalmaz.

Ezen a hosszú hétvégén – október 31-én – hajnali 3 óráról visszaállítják magukat a digitális órák 2 órára. A többinél nekünk kell visszaforgatni az időkerekét, sk.

Egy kis múlt idézés

A jelenlegi óramutató tili-toli 2000. óta tart egyhuzamban. A XX. században – ezt megelőzően – volt már 2x is. Mindkettőt elsősorban gazdasági, energia gazdálkodási igénnyel hívták életre.

Most, harmadszorra is bebizonyosodott, közel nem jár annyi előnnyel, mint amennyit vártak tőle. Ezért született meg a véglegesítés gondolata. No, meg azért is, mert egyre több a kézzel fogható, ehhez a megváltoztatott rendszerhez visszacsatolható egészségkárosodás.

A korábbiakban is hangot is adtak a nemtetszésüknek a hozzáértők. Ám a hatalmasok és/vagy legyintettek rájuk, kinevették őket, majd gondolkodás nélkül leseperték az egészet egy laza mozdulattal, mert megtehették.

Ez van a jelenben

Úgy tűnik, mostanra megindult egy pozitív irányú változás, legalábbis e téren.

Ez így már majdnem jó is lenne. Azonban a biológiai óránk egyáltalán nem egy rugalmas rendszer.

Az ember, amint ez az október 28./pénteki  videónak az egyik konzekvenciája is, túlélésre van programozva.
Az a fajta fizikai, sejtszintű változás, amelyet az időeltolódás és az óramutatók rendszeres előre-hátra igazgatása okoz, nincs belekódolva senkibe sem.

A hatása, a következménye, kivétel nélkül, érint mindenkit. Még az életkor sem befolyásolja, mert a csecsemők és kisgyerekek alvási ritmusa is bizonyítottan megváltozik az óraátállítások alkalmával.

A leggyakoribb panaszok a  felnőttek körében:

  • alvászavarok,
  • dekoncentráltság,
  • étvágytalanság,
  • fejfájás,
  • figyelmetlenség,
  • ingerültség,
  • rossz közérzet.

Jövőkép

Általában 2-3 hét eltelik, mire alkalmazkodik a szervezet. Van, akinél ennél is tovább tart.

Az egészégünk azonban a GÉK-től függ:

  • a genetikánktól,
  • a életmódunktól és
  • a környezetünktől.

A fél évente változó “világ” az életmódunk része. Olyan ez az ember testének, mint az autónak a gáz-fék-gáz-fék-gáz-fék-gáz-fék….

Aztán idő előtt megadja magát a szerkezet. Ez az ára ennek az 1 óra ide vagy oda variálgatásnak.

Vannak hozzáidomulási ötletek. Például:

  • egészséges, vitamindús táplálkozás,
  • rendszeres testmozgás,
  • negatív stressztől mentes napirend.

Igen, valamennyi nagyon fontos. Ez mindig lényeges, mert ez az egészséges életmód alappillére.

Szóval, jó lenne ez, de nem az idő manipulálások körüli napokban. Legfeljebb azonban tűzoltásra használhatod, mert a lényeg – a pihentető alvás – többnyire elmarad.

Megemelem a kalapom az előtt, aki fáradtan, nyúzottan, kialvatlanul – nemcsak, hogy beleáll, de –  sikerre viszi ezt a dolgot. Szerény véleményem szerint, szinte a nullával egyenlő az esélye az idegrendszer károsodása nélküli túlélésének.

Sok jó tanácsot olvastam, de számomra az volt az igazán elfogadható, amely megterhelés nélküli és stresszmentes és így szól:

Figyelj magadra!

Ez szuper és működik is. Többnyire azoknak, akik ismerik és használják a megérzéseiket.

Kiegészíteném azzal, ami – szerintem – a nulladik lépés:

Fogadd el, a biológiai órád – az atomóránál is pontosabban – jelzi, mikor mire van szükséged! Hallgass rá!

Akkor egyél, amikor éhes vagy!

Pihenj, amikor pihenned kell!

Nevess a világgal együtt!

0 válaszok

Hagyjon egy választ

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .